Viktige perspektiver på det digitale skiftet

Skrevet av
Bjørnson Organisasjonspsykologene
Publisert
22. november 2017

Årets tema - Det digitale skiftet - skapte stort engasjement blant de over hundre deltakerne som var samlet på Clarion Hotel Air.

- Det digitale skiftet endrer måten vi tenker forretningsmodell, ledelse og marked på. Mange ledere vil få en bratt lærekurve, men oppleve vekst og utvikling i lederrollen hvis de møter utfordringene proaktivt. På årets Bjørnsonkonferanse var målsettingen å bidra til økt kunnskap om digitalisering i næringslivet, og belyse hvilke implikasjoner dette har for lederrollen. Når vi samler dyktige foredragsholdere med interessante perspektiver på digitalisering, ledelse og forretningsutvikling og fyller salen med toppledere som deler egne og lærer av andres erfaringer, er vi fornøyd, sier daglig leder i Bjørnson Organisasjonspsykologene, Ingrid Ottesen.

Konferansen ga både ny og viktig kunnskap, mente deltakerne. Her er tre av dem.

Kyrre M. Knudsen, SpareBank1 SR-Bank

For meg som ofte er på fagkonferanser, ga Bjørnsonkonferansen nye og spennende perspektiver på organisasjon, ledelse og ikke minst det viktige som nå skjer i det digitale skiftet. Ved siden av ny kunnskap, er det både viktig og interessant å utveksle erfaringer med representanter for andre bransjer.

Torunn Øyan, Wintershall

Noe av det viktigste med en konferanse som dette, er fokuset på ledelse i omstilling, og den tillit enhver organisasjon er avhengig av. Spesielt viktig er dette i den krevende situasjonen mange virksomheter har vært de siste årene. Bjørnsonkonferansen er viktig. Her får vi faglig påfyll av noen av bransjens beste.

Hans B. Solheim, Altibox

God miks av innlegg, presentert av foredragsholdere med mye erfaring. Mange problemstillinger knyttet til ledelse og organisasjon er universelle og like aktuelle, uansett bransje. Selv synes jeg et av de viktigste spørsmålene er hvordan vi finner balansen mellom det bestandige og alt det nye. Begge deler er viktig, men krever ulike rammer.

Tenketank med viktige spørsmål

Bjørnsons tenketank er et fast innslag hvert år. Blant årets innspill fra salen:

  • Hvordan drive digital utvikling i en tradisjonell, konservativ organisasjon?
  • En virksomhet kan kanskje drives med 20 i stedet for 100 ansatte gjennom digitalisering. Hva gjør vi med de 80 som er igjen?
  • Hva er den riktige digitaliseringen, og hvordan få med brukerne i utviklingen?
  • Hvordan skape engasjement for endring når vi vet at den kan få betydning for den enkeltes jobb?
  • Hvordan stole på egne ansattes evne og vilje til å møte digitaliseringen?

Klart for Rogaleder 2018

I forbindelse med årets konferanse offentliggjorde Bjørnson at de i 2018 vil gjennomføre en ny Rogaleder-undersøkelse. Siden 2009 har den vært gjennomført tre ganger med 125 deltakende bedrifter og cirka 5000 medarbeidere. Målet er å gi økt innsikt og kunnskap om ledelse som konkurransefortrinn. Den kommende undersøkelsen vil også ha fokus temaet fra årets konferanse, nemlig hvordan bedriftene takler de digitale utfordringene.

Label

Lorem ipsum

Label

Lorem ipsum

Label

Lorem ipsum

Label

Lorem ipsum

Morbi sed imperdiet in ipsum, adipiscing elit dui lectus. Tellus id scelerisque est ultricies ultricies. Duis est sit sed leo nisl, blandit elit sagittis. Quisque tristique consequat quam sed. Nisl at scelerisque amet nulla purus habitasse.

Nunc sed faucibus bibendum feugiat sed interdum. Ipsum egestas condimentum mi massa. In tincidunt pharetra consectetur sed duis facilisis metus. Etiam egestas in nec sed et. Quis lobortis at sit dictum eget nibh tortor commodo cursus.

Odio felis sagittis, morbi feugiat tortor vitae feugiat fusce aliquet. Nam elementum urna nisi aliquet erat dolor enim. Ornare id morbi eget ipsum. Aliquam senectus neque ut id eget consectetur dictum. Donec posuere pharetra odio consequat scelerisque et, nunc tortor. Nulla adipiscing erat a erat. Condimentum lorem posuere gravida enim posuere cursus diam.

Kontakt oss

Ta kontakt

Noen ganger er det greit at rådene kommer utenfra

Send oss en mail, ring oss eller fyll inn kontaktskjemaet vårt så kommer vi tilbake til deg.

Annet

Viktige perspektiver på det digitale skiftet

Publisert:
22. november 2017

Ny teknologi og fokus på digitale løsninger stiller store krav til ledelse. Skal lederne klare utfordringene, må de tenke og arbeide på nye måter, både internt i bedriften og utad. Det var blant konklusjonene under Bjørnsonkonferansen 2017.

Årets tema - Det digitale skiftet - skapte stort engasjement blant de over hundre deltakerne som var samlet på Clarion Hotel Air.

- Det digitale skiftet endrer måten vi tenker forretningsmodell, ledelse og marked på. Mange ledere vil få en bratt lærekurve, men oppleve vekst og utvikling i lederrollen hvis de møter utfordringene proaktivt. På årets Bjørnsonkonferanse var målsettingen å bidra til økt kunnskap om digitalisering i næringslivet, og belyse hvilke implikasjoner dette har for lederrollen. Når vi samler dyktige foredragsholdere med interessante perspektiver på digitalisering, ledelse og forretningsutvikling og fyller salen med toppledere som deler egne og lærer av andres erfaringer, er vi fornøyd, sier daglig leder i Bjørnson Organisasjonspsykologene, Ingrid Ottesen.

Konferansen ga både ny og viktig kunnskap, mente deltakerne. Her er tre av dem.

Kyrre M. Knudsen, SpareBank1 SR-Bank

For meg som ofte er på fagkonferanser, ga Bjørnsonkonferansen nye og spennende perspektiver på organisasjon, ledelse og ikke minst det viktige som nå skjer i det digitale skiftet. Ved siden av ny kunnskap, er det både viktig og interessant å utveksle erfaringer med representanter for andre bransjer.

Torunn Øyan, Wintershall

Noe av det viktigste med en konferanse som dette, er fokuset på ledelse i omstilling, og den tillit enhver organisasjon er avhengig av. Spesielt viktig er dette i den krevende situasjonen mange virksomheter har vært de siste årene. Bjørnsonkonferansen er viktig. Her får vi faglig påfyll av noen av bransjens beste.

Hans B. Solheim, Altibox

God miks av innlegg, presentert av foredragsholdere med mye erfaring. Mange problemstillinger knyttet til ledelse og organisasjon er universelle og like aktuelle, uansett bransje. Selv synes jeg et av de viktigste spørsmålene er hvordan vi finner balansen mellom det bestandige og alt det nye. Begge deler er viktig, men krever ulike rammer.

Tenketank med viktige spørsmål

Bjørnsons tenketank er et fast innslag hvert år. Blant årets innspill fra salen:

  • Hvordan drive digital utvikling i en tradisjonell, konservativ organisasjon?
  • En virksomhet kan kanskje drives med 20 i stedet for 100 ansatte gjennom digitalisering. Hva gjør vi med de 80 som er igjen?
  • Hva er den riktige digitaliseringen, og hvordan få med brukerne i utviklingen?
  • Hvordan skape engasjement for endring når vi vet at den kan få betydning for den enkeltes jobb?
  • Hvordan stole på egne ansattes evne og vilje til å møte digitaliseringen?

Klart for Rogaleder 2018

I forbindelse med årets konferanse offentliggjorde Bjørnson at de i 2018 vil gjennomføre en ny Rogaleder-undersøkelse. Siden 2009 har den vært gjennomført tre ganger med 125 deltakende bedrifter og cirka 5000 medarbeidere. Målet er å gi økt innsikt og kunnskap om ledelse som konkurransefortrinn. Den kommende undersøkelsen vil også ha fokus temaet fra årets konferanse, nemlig hvordan bedriftene takler de digitale utfordringene.

Kontakt oss

Ta kontakt